Catatan

AKU ,MAMA DAN IKBN PERETAK

9/8/2015

malam semakin meninggi , pagi menyahut kembali .. ahad , masih lagi dihujung-hujung nyawal , jadi satu tanda  tanya kenape hati memaksa aku untuk menari-narikan jari . mungkin hati lebih memahami ape yang perasaan aku rasakan, selalunya tgan melakukan apa yang terlintas diotak .. jadi pagi nie, tanpa sedar aku melakar perasaan yang terbuku dalam hati aku ..

RINDU, mungkin tu yang aku rasakan .. pertama kali berjauhan dengan jarak 3 negeri buatkan jiwe aq selalu gundah .. apa khabar bondaku dikampung?? semoga ALLAH selalu memeliharanya atas segala kezaliman dan kesulitan .. adanya aku kat sini sekali gus memacah rekod tradisi dalam keluarga bila aq yang pertama belajar sejauh ini ..  namun bukan untuk dibangga dengan rekod ini , yang harus aku ceritakan adalah derita bila berjauhan dengan keluarga . apa yang ada difikiranku sejurus mengganggu pembelajaran aku kt sini adalah mama, saban hari suara mama menjadi satu perisai untuk aku .. kadang aku menanggis keran ingin selalu ber…

KINI BUKAN LAGI YANG DULU

7/12/12 

Bismillahirahmanirahim .. 

untuk kali ke berape .. aku selalu termenung .. kadang -kadang aku sendiri tak pasti, ape yang aku fikirkan .. tak pasti sama ade ini benda biase yang sama dengan budak2 sebaya aku fikir atau memang mainan jiwa aku .. orang memang pasti tengok kita tersenyum, ketawa, bahkan ceria.. tapi dalam hati ini seakan tak tenang .. seakan ade yang menyeru.. puas dah fikir .. tapi xder jawapan .. aku selalu doakan semoga itu satu mainan perasaan .. tengok sampai apa yang aku nak tulis pown aku tak tahu.. 

mungkin otak aku terlalu focus pade bende yang dah lame sampai aku sendiri dikaburi dengan bende  yang ade dah depan mate.. aku cuba.. bukan xcuba untuk kawal. alhamdulillahh , bila masa mampu kawal, fikiran tu sendiri lesap. tapi bila sampai langsung tak mampu kawal. ini larh tempat aku luahkan segalanya,selain berteleku atas sejadah.. ishhh.. kehidupan, kenape kejam sangat nie?? atau aku yang kejam dengan diri sendiri?? no answer ..

untuk tak kengangkan kisah s…
1/7/2014

Dah 3ramadhan da .. alhamdulillahh ... yang berlalu teruskan berlalu .. hari hari aq lalui dgn senyuman btemankn kurniaan Allah.. yer dye kurniaan Allah yg terlalu aq syukurkan.. mungkinkah dye adalah sinar dari kesabaran..Allahuakbar .. 

Ya Allah jika ini perasaan yang Kau  berikan lepas setahun lalu Kau turunkan ujian utk ku Ya Rabb.. aq lah mnusia yang bersujud syukur padaMu Ya Rabb.. aq relaa diuji jikaa penawar  dari ujian itu adalah kebahagian ini .. Allahuakbar ! 

Hari ini .. hari utk aq tersenyum sbb faiz da dpt ape yg dye nk .. ats usahe ddye pegi susah payah utk dpt ape yg dye nk .. skrg dye da pown dlm penjare chembong .. and what can i say is Alhamdulillah.. Alhamdulillahh .. hambe Allah yang ajar aq bende yg lain dari lain skrg da jd pelajar .. 

Hmm ... jaoh da rasenyer .. terlalu jaoh .. wlaupown smpai skrg dye still keep secret dr kwn2 ..tp antare aq dgn dye ... hmm pelikkan .. da 6bulan daa tp dye xpernah bukak mulut.. dye pown selalu pesan .. 'biar kite jewp …
6.00Pagi 8/6/14
Kejap jewp mase blalu ... da nk msok bln puase da pown ... klaw baba ademsty awal lg dye da ingtkn kteowg utk psediaan ... tp xbaek maen dgn klaw..

Da bln 6 mksudnyer da 5 bulan dengan die .. tp sekali pown xpna cte psl dye ...FAIZ , tak tahu macam mana nk discibe dye .. yg pasti insha Allah dye boleh membimbing keluarge dye nanti ..

Lain dye dgn owg laen ?? Xterkire ... mat klate sorg nie perahsie besar orgnyer ... what u did u get back ,dye satu satunyer lelaki yg jual mahal yg pernah aq knl .. kt citu la sbnarnyerr kelebihan dye yg aq bole accapt dye .. hahaha cerite 5 bulan lepas .. sblom aq tfikir nk jgk dye .. dye llaki yg xputus ase .. 3bulan kwn ngn dye mcm2 hal tjadi ...and tankiu Allah for open my heart lepas hampir setahun teetutup .. 
Aq twu byak dugaan bile blajar terime dye .. jarak kiteowg yg bbatubjaoh bole bwat relay nie porak peranda mcm sblom nie .. psl tu faiz ajar utk bsederhana ... faiz sendiri xpernah tunjuk dgn kwn2 psl kteowg .. faiz byak ajar…
Bismillahirahmanirahim... dah pown masok bulan 12 .. sekejap jewp mase berlalu .. da setaon aq lalui tanpa isi hati tah papew .. tankiu Allah setahun hidup tanpa teman Kau yakinkn aq tentang kehidupan, Kau kuatkan aq mengenal erti berharab Kaw yakinkn aq tentang kewujudan Kaw ya Rab...

Rab, aq mohon padaMu. Kaw campakkn aq sedikit lg makne kesabaran.. supaya dpt aq kutip walaupown sisa sisa Ya Rab.. aq tlalu hina utk mdpt  segumpal ksabaran dr Kau Rab.. Rab sisa yg Kau berikan itu adalahnutk aq manfaatkn utk setiap ujian yg akn Kaw berikan pdku kelak. Sebagaimana Kau telah turunkn ujian bilamana Kau ambil satu per satu insan yg benar2 aq syg Rab.. tidakku mntak agar Kau kursnkkn sakit yg aq rasakn.. pedih yg aq lalui.. tp kesabran yg Kau panahkan padaku agar aq mjadi sang hamba yg kuat hadapi.

Aq twu Ya Rab kepedihan, keperitan mahupown kesepian yg aq terima dlm tempoh ujianMu akn ku peroleh sinar sinar kebahagian pdbhujung  kehidupan ku Rab .. jika tidak didunia yg penuh dgn lakonan ..…

SURAT UNTUK BABA.....

8/9/2013  9.40 pm

Esok arie jadi baba , klaw baba ade baba da 63 taon da .. tp sygnyerr baba da tinggalkn adik 3 taon lpas ..

Baba , baba rase xapew yg adik rase skrg nie?! Mcm mne idop klurge kite ble sejak baba pergi... ? Ba , adik bkn nk buqt baba sedih .. tapi ba, segalanyer berubah .. adik xtwu same ade perubahan nie positiv or negativ .. 

Yg positivenyer .. baba tgok sendiri baba da ade ramai cucu..da 3 daa cucu baba.. kiteowg besarkn dyeowg dgn knl kn baba as habib dyeowg ,. Teta selalu ckp klaw ade baba mesty dye xkawen lg,. Haha pasal mne llaki yg xtakot ngn baba .. kn? Tp teta ingt pesan baba n dye da pown follow your way , teta da pown dpt jodoh dye dgn 'syed' ..alhamdulillahh .. baba still havw 3 anak dara .. hmm .. mcm mne la tu kn.. harab2 kiteowg dpt ikot jejak teta insha Allah ..  

Ba, yg negetivnyer ank llaki baba , dolaaa .. hmmm adik pown xtwu nk ckp mcm mne , tp klaw baba ade adik rase ngn baba jewp dye takot .. sedihh ba bile ingtt2 blikk.. bkn apew oown sedi…

Segalanya selesai

3.00 am -16/6/2013 
Alhamdulillah , segalanya selesai bile tanda tnye apsal due tiga ari sblom peristiwa tu , aq xsedap aty .. rupanya setiap kejadian yg tinpa dye aq diberi peluang utk rasai ..cewahhh .. :D agak poyo dcitu yer .. aq pown xtwu dgn apew yg aq rase kn .. gembira atas apew yg jd kt dye skrg ?? utk apew ? sedangkn aq da lama redhakan kepergian dye dlm idop aq.. sedih ?? susahh larh nk ckp.. tu sume antre sudt aty yg pling dlmmmm skli klaw nk cter.. HAHHAHA mayra xpenah doa diberikn blsan ats apew yg da ameen buat ... mayra always doa supaye ameen happy dgn owg yg bole happy kn ameen , tp bile da jd mcm nie, mayra ttnye2 apsal smpai mcm nie ?why ,why ,why ? ameen bole tnye diri ameen sbnar,kt mne silapnyer, 
so ,skrg kite kwn .. spanjang 5 bulan kite x kwan (hahahha) mayra redhakn everything, mayra ade kwn2 yg slalu bg mayra semnagt .. kwn yg bwt mayra gelak , kwn yg slalu mayra luahkn perasaan , nages ktawe mayra kwn2 yg ade lepas ameen tinggalkn mayra .. mayra starting bah…