KINI BUKAN LAGI YANG DULU

7/12/12 

Bismillahirahmanirahim .. 

untuk kali ke berape .. aku selalu termenung .. kadang -kadang aku sendiri tak pasti, ape yang aku fikirkan .. tak pasti sama ade ini benda biase yang sama dengan budak2 sebaya aku fikir atau memang mainan jiwa aku .. orang memang pasti tengok kita tersenyum, ketawa, bahkan ceria.. tapi dalam hati ini seakan tak tenang .. seakan ade yang menyeru.. puas dah fikir .. tapi xder jawapan .. aku selalu doakan semoga itu satu mainan perasaan .. tengok sampai apa yang aku nak tulis pown aku tak tahu.. 

mungkin otak aku terlalu focus pade bende yang dah lame sampai aku sendiri dikaburi dengan bende  yang ade dah depan mate.. aku cuba.. bukan xcuba untuk kawal. alhamdulillahh , bila masa mampu kawal, fikiran tu sendiri lesap. tapi bila sampai langsung tak mampu kawal. ini larh tempat aku luahkan segalanya,selain berteleku atas sejadah.. ishhh.. kehidupan, kenape kejam sangat nie?? atau aku yang kejam dengan diri sendiri?? no answer ..

untuk tak kengangkan kisah silam, itu keputusan aku.. untuk tak ungkit kisah lame. itu pown keputusan aku, tapi ingatan itu datang kembali.. itu kebesaran Allah, yang aku sendiri tak tahu itu satu keistimewaan atau keburukaknbagi aku.. terkadang aku gembira kenangkan .. tapi satu sudut yang paling dalam.. aku benci untuk ingatkan..

aku da ade masa sekarang untuk di ingatkan .. aku ade mase hadapan yang aku kena kecapi.. tapi yang aku tak faham.. kenape kena kenang bnde yang da lama .. apa yang buat aku kenang... kenape aku? kenape dye ?? bila fikir2 balikk o\sakit otak, sakit dada, sakitt segalanya bila kengangkann segalanya.. ! tapi ituuu larhhh yang saban waktu berulang kat kepale otak aku ,

atauu ade kah dye mmg jodoh aku ? yang Allah nakkan aku tingkatkan lagi kesabaran? yee kadang -kadang benak fikiran aku penat bfikir?? tapi masih  xder jwpan .. mungkin aku salah,  tapi kenape aku belum mampu hilangkan rasa sakit?? 

aku redha dengan ape yang Allah kurniankan pada aku. bahkan 2 tahun 3 tahun 5 atau pown 10 tahun Allah cuba uji aku dengan cara macam nih , aku terima .. tapi biarlah akhirnya aku bahagia ,walaupown bukan dengan dye... dan kebahagian itu aku kongsikan bukan dengan orang yang cuba ambil kesempatn dengan aku.. insha ALLAH...


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

sejarah MAKAM HABIB NOH